Delicard

Delicards kunder var svært fornøyde. Så hvordan øker man omsetningen når kundene allerede får det de ber om? Svaret fant man gjennom Rambølls dyptgående analyser av kundeatferden.

Delicards kunder var svært fornøyde. Så hvordan øker man omsetningen når kundene allerede får det de ber om? Svaret fant man gjennom Rambølls dyptgående analyser av kundeatferden.

Delicard selger gavekort på delikatesser og kjøkkenutstyr – vanligvis til virksomheter, som gir bort disse gavekortene i julegaver til medarbeiderne. Hos Delicard visste man allerede fra egne undersøkelser at kundetilfredsheten var høy, men man ønsket samtidig å øke omsetningen. Løsningen ble en kombinert kunde- og markedsundersøkelse fra Rambøll, som resulterte i verdifull innsikt i kundeatferden.

For eksempel så man tydelig at forskjellige segmenter reagerer på svært forskjellige måter i dette markedet. Delicard brukte denne innsikten til å målrette markedsføringen sin mot hvert enkelt segment, slik at alle segmentene først og fremst mottok budskapene som var viktigst for dem. Resultatene lot ikke vente på seg: Delicards nye, differensierte markedsføring viste seg å være svært effektiv, og fikk omsetningen til å øke.

Vi bruker informasjonskapsler

Nettstedet bruker informasjonskapsler for å huske innstillingene og statistikken. Denne informasjonen deles med tredjeparter. Les mer her.