I mange moderne virksomheter er medarbeiderne den mest verdifulle ressursen. Derfor er det viktig å vite hvorfor en medarbeider velger å forlate virksomheten, og hvordan man tilrettelegger for at nye medarbeidere skal få en best mulig start. Rambølls Entry- og Exit-undersøkelser er utviklet for å gi deg konkrete svar på nettopp dette.
Når en medarbeider slutter, kan det skyldes en lang rekke faktorer. Noen av dem har å gjøre med din egen organisasjon, mens andre har å gjøre med virksomheten som medarbeideren nå foretrekker å jobbe hos. Exit-undersøkelsene våre går inn på alle disse faktorene, og gir deg innblikk i hva du konkret kan forbedre for å holde på medarbeiderne.
Opplever du ofte at det tar lang tid før en ny medarbeider presterer på samme nivå som kollegaene? Det skyldes kanskje ikke alltid at «det tar litt tid å komme inn i det» eller at «vi er en spesiell arbeidsplass». Tvert imot viser det seg ofte at en mer målrettet innsats i startfasen fører til at nye medarbeidere presterer langt raskere. Bakgrunnen for denne innsatsen er en Entry-undersøkelse fra Rambøll, som kartlegger hvordan nye medarbeidere kan integreres optimalt – til beste for alle parter.
Undersøkelsene vår kan integreres med HR-systemet i virksomheten din, slik at den sendes ut automatisk til medarbeiderne – og kommer automatisk tilbake til HR-avdelingen. På den måten kommer man raskere i gang med å utnytte kunnskapen som er samlet inn. Dette er enda et eksempel på den innovative IT-tilnærmingen vår, der vi hele tiden optimaliserer for å gjøre HR-arbeidet minst mulig tidkrevende, og mest mulig verdiskapende.